Rodzaje biletów
SZANOWNI PAŃSTWO
Proponujemy Państwu zakup czterech rodzajów biletów na przejazdy naszymi liniami.
1. BILETY JEDNORAZOWE
Komu polecamy?
Są one najbardziej popularną formą zapłaty za przejazd naszymi liniami. Zakupują je Klienci, którzy jeżdżą na danych trasach okazjonalnie i nieregularnie.
Gdzie kupujesz?
Zakupu takich biletów dokonujesz każdorazowo u kierowcy bezpośrednio przed odjazdem. Istnieje również możliwość przedsprzedaży biletów jednorazowych w punktach sprzedaży, które znajdziesz TUTAJ:
Jak kupujesz?
Potwierdzeniem zakupu jest paragon, który należy zachować przy sobie, aż do zakończenia przejazdu. Jeżeli przysługuje Ci ulga ustawowa przed zakupem należy o tym poinformować kierowcę/kasjera oraz pokazać stosowny dokument potwierdzający uprawnienie do korzystania z ulgi (legitymacja niewidomego itp.).
2. ELEKTRONICZNE BILETY MIESIĘCZNE
Komu polecamy?
Skierowane są do Klientów regularnie dojeżdżających do szkół, uczelni, pracy itp. na obsługiwanych przez nas liniach regularnych.
Jak to działa?
EM-karta to elektroniczna, zbliżeniowa karta działająca z wykorzystaniem fal radiowych. Umożliwia wielokrotny zapis i odczyt informacji w niej zawartych. Nasza firma wykorzystuje tą technologię do skopiowania do karty biletu sprzedawanego w postaci papierowej na dotychczasowych zasadach, celem wprowadzenia nowej oferty, usprawnienia kontroli oraz ułatwienia obsługi pasażerów.
W momencie zakupu biletu miesięcznego osoba sprzedająca "nabija" na kartę bilet z następującymi danymi: dane osobowe właściciela, trasa oraz okres ważności, a Ty płacisz za bilet. Po prawidłowym "załadowaniu" karty jest ona gotowa do rejestracji w kasach fiskalnych w autokarach, co należy robić każdorazowo po wejściu do autokaru. Należy również pamiętać o obowiązku posiadania paragonu potwierdzającego zakup biletu (posiadanie paragonu jest równocześnie potwierdzeniem ubezpieczenia na przejazd w myśl prawa przewozowego)
Gdzie wyrobić EM-kartę i ile to kosztuje?
Wyrobienie elektronicznego biletu możliwe jest w kasach biletowych: BOK VOYAGER Gorlice ul. Bardiowska 3, MDA w Nowy Sączu przy Pl. Dąbrowskiego 2 oraz w punkcie sprzedaży w Grybowie przy ul. Topolowej 1, który jest czynny przez kilka dni na przełomie miesiąca.
Do wyrobienia karty potrzebne jest jedynie ksero dokumentu poświadczającego tożsamość i rodzaj ulgi (legitymacja studencka, nauczycielska itp.) oraz okazanie jego oryginału. Kaucja za wyrobienie karty wynosi 10zł. W przypadku uszkodzenia karty, jest ona wymieniana bezpłatnie, natomiast w sytuacji jej zgudbienia - należy zakupić kartę ponownie wraz z biletem na nowy miesiąc/okres.
Czy można kupić bilet ulgowy na pół miesiąca?
Nie. Zgodnie z przepisami dotyczącymi dopłat do biletów ulgowych nasza firma nie może sprzedać biletu objętego ulgami ustawowymi innego niż jednorazowy i miesięczny (od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca).
Czy bilet miesięczny kupiony z EM-kartą limituje ilość przejazdów w ciągu jednego dnia tylko do przejazdu tam i z powrotem?
Nie. Pasażer, który wykupi bilet z EM-kartą uprawniony jest do nielimitowanych przejazdów tam i z powrotem zarówno w skali dnia jak i miesiąca.
Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „BŁĄD ODCZYTU EM-KARTY”?
Karta została przyłożona do czytnika na zbyt krótki okres czasu. EM-kartę należy w takim wypadku przyłożyć do czytnika ponownie i przytrzymać ją na czas około 2 sekund.
Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „NIEWŁAŚCIWY OKRES WAŻNOŚCI”?
Bilet zapisany w EM-karcie stracił ważność. Należy zakupić nowy bilet.
Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „NIEWŁAŚCIWA TRASA”?
Bilet zapisany w EM-karcie nie obejmuje przystanku lub całej trasy, z której pasażer chce skorzystać w momencie wejścia do autobusu. Należy posłużyć się paragonem fiskalnym aby potwierdzić ważność biletu, a w drugiej kolejności prosimy zgłosić ten problem w kasach biletowych celem jego wyjaśnienia i bezpłatnej korekty trasy zapisanej w EM-karcie.
Jak należy przechowywać EM-kartę?
EM-karta nie wymaga specjalnych warunków przechowywania. Jednakże zginanie jej, przykrzywianie w niskich temperaturach (poniżej 4 stopni Celsjusza) może doprowadzić do jej złamania, natomiast podgrzewanie lub wystawienie karty na działanie temperatury wyższej niż 50 stopni Celsjusza spowoduje jej rozwarstwienie. Należy również unikać trzymania karty w miejscach takich jak tylne kieszenie spodni i podobne ponieważ może to doprowadzić do stałego odkształcenia karty, które skutkuje niewidocznym złamaniem wewnętrznej anteny wbudowanej w kartę.
4. BILETY WIELOPRZEJAZDOWE
Oferujemy klientom jeżdżącym na liniach lokalnych na odcinku Gorlice - Nowy Sącz, Gorlice - Wysowa Zdrój.
Sprzedaż takich biletów opiera się na prostej zasadzie - im więcej przejazdów kupisz tym mniej za nie zapłacisz. Minimalna liczba przejazdów przy zakupie biletu wieloprzejazdowego to 5 przejazdów.
Funkcjonowanie biletu wieloprzejazdowego, podobnie jak w przypadku wyżej opisanych elektronicznych biletów miesięcznych opiera się o EM-kartę, na którą wczytuje się stosowną ilość przejazdów, po czym przy rejestracji w bileterkach autokarów zostaje każdorazowo "ściągnięty" jeden przejazd. Bilet wieloprzejazdowy jest ważny przez 3 miesiące od daty zakupu. Istnieje możliwość jego przedłużenia tylko w przypadku wykazanego braku możliwości korzystania z przejazdów we wskazanym okresie (np. zaświadczenie lekarskie).
Bilety wieloprzejazdowe można nabyć w BOK VOYAGER przy ul. Bardiowskiej 3 oraz kasach MDA w Nowy Sączu przy Pl. Dąbrowskiego.
ULGI NA PRZEJAZDY*
5-10 przejazdów - 5%
11-20 przejazdów - 10%
21-25 przejazdów - 15%
26-30 przejazdów - 20%
powyżej 31 przejazdów - 25%
* Powyższe ulgi na przejazdy liczone są od cen normalnych biletów jednorazowych.